Sunday, December 17, 2006


Hallo iedereen,
Het bijna weer zover, kerst komt eraan. De kaarten vallen weer in de bus, er verschijnen steeds meer lichtjes in de straten, je komt er niet meer onderuit. Zijn jullie er klaar voor? Kertsdiner geregeld?

Stress bij konijn voor de kerst: zo vlak voor de kerst begint de stress bij konijnenminnend Nederland te stijgen. Dierenasiels plaatsen geen konijnen meer.
Kinderboerderijen nemen allerlei voorzorgsmaatregelen om hun konijnen gezond en wel het nieuwe jaar te laten halen.
De Nederlandse Dierenbescherming juicht alle acties toe die het de konijnendieven rond kerst extra moeilijk maken. De gestolen konijnen komen ook nog eens gruwelijk aan hun einde door de handen van amateurslachters in schuurtjes. Wie een konijn wil hebben moet wachten tot januari.

Elk jaar in december is het weer raak. Dan bellen ze voor een groot konijn. Als je even doorvraagt, weet je wat ze ermee van plan zijn!

Dus geen FLAPPIES in de pan!!!!!





4 comments:

Marina Noordegraaf .... said...

Ha Daniëlle,
Ik zal geen konijn eten met kerst!
Groet, Marina

jokedevries said...

Hallo Daniëlle,
Natuurlijk moet een mens geen konijn eten met kerst en eigenlijk nooit.
Ik word er toch al helemaal niet goed van als ik nu in de supermarkten ronddool. Ik hou van lekker eten en lekker koken, maar in de kersttijd raak ik min of meer geblokkeerd, omdat iedereen geacht wordt toch vooral gezellig en apart te doen.
Ik ben een boerendochter en ook nog een tijd vegetariër geweest, maar konijnen, kalfjes en lammetjes moet je volgens mij niet lusten.
Aan de andere kant is het natuurlijk onzin, want wat is het verschil met ander vlees. Ik heb ook nog een tijdlang de stelling gehad: als een hond maar goed doorbakken is, eet ik hem rustig op.
Kortom: het heeft te maken met je gevoeligheid voor het een of andere dier.
Of wel: eet dat waar je je goed bij voelt!!!
Eet smakelijk en geniet!!! Joke

Ties Huijing said...

Hi Daniëlle,

Je zal het niet willen geloven...mijn konijn Koos heeft hetzelfde lot ondergaan als Flappie.Hoe oud zal ik geweest zijn, 6 misschien. Hé waar is Koos, niet meer in de buitenren. Tja, die zal wel weer eens ontsnapt zijn. Nou mooi niet, opgediend bij Oma Paap!!!!
Hoe wreed kunnen ouders zijn.

Groet van Ties

Unknown said...

hallo Daniëlle,
ik zal zeker geen konijn eten met Kerst (en anders ook niet). Ik eet wel vlees maar de vis geniet toch mijn voorkeur. Eeen goed blog heb jij gemaakt.
Ik wens jou en je familie een gezellige Kerst toe en een goed uiteinde
Wilma